Εθνικό Θέατρο

Το εργαστήριο πραγματοποιείται διά ζώσης στους χώρους του Εθνικού Θεάτρου για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων(20 άτομα). Η συμμετοχή είναι δωρεάν και τηρείται αυστηρή σειρά προτεραιότητας. Με το πέρας του εργαστηρίου δίνεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

 

        

Το εργαστήριο Θέατρο, Εκπαίδευση και Κοινωνία απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εργαζόμενους ή μή, που θέλουν να εντρυφήσουν με βιωματικό τρόπο στις θεατρικές πρακτικές ενδυνάμωσης και ομαδοσυνεργατικής εκπαίδευσης εφήβων, ώστε να μπορούν να μετουσιώσουν τα ερωτήματά τους σε δομημένη καλλιτεχνική έκφραση.

Το εργαστήριο θα υλοποιηθεί σε δύο τμήματα, εκπαιδευτικοί με και χωρίς πρότερη θεατρική εμπειρία. Στις συναντήσεις μας οι εκπαιδευτικοί εργάζονται με εξειδικευμένους καλλιτέχνες πάνω στις εμπειρικές τεχνικές εμψύχωσης ομάδας, στην κατάρτιση εστιασμένου ασκησιολογίου, στο σχεδιασμό συμπεριληπτικών  μαθημάτων εκπαιδευτικού δράματος και στις τεχνικές δημιουργικής ανατροφοδότησης. Θα έχουν την ευκαιρία να προτείνουν θεματικές προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντά τους, να αποκτήσουν εργαλεία μεταγραφής λογοτεχνικών κειμένων και δεξιότητες άντλησης υλικού από τους ίδιους τους εφήβους. 

Επισκέπτες συνεργάτες θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμα των συναντήσεών μας με την πολύτιμη εμπειρία τους ενώ κάθε εκπαιδευτικός θα έχει την ευκαιρία να κάνει πρακτική εφαρμογή των όσων έμαθε, πλάι σε επαγγελματίες του θεάτρου και να χρησιμοποιήσει τα «δώρα» του εργαστηρίου ως αφετηρία για τη δημιουργία ή την εξέλιξη σχολικών θεατρικών ομάδων μα και για δράσεις της δικής του/της επινόησης.

 

Σας περιμένουμε!

Ντίνα Σταματοπούλου,
Υπεύθυνη Σχεδιασμού και Συντονισμού Εργαστηρίων & Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Εφηβικής Σκηνής

Συμπληρώστε και αποστείλετε την αίτηση συμμετοχής που θα βρείτε στο κάτω μέρος της σελίδας, συνοδευόμενη από ένα σύντομο βιογραφικό σας στο e-mail: nstamatopoulou@n-t.gr με θέμα «Εργαστήριο για Εκπαιδευτικούς»

*Η δέσμευση και η συνέπεια στον προγραμματισμό του εργαστηρίου είναι απαραίτητες.

 

Πληροφορίες: τηλ.: 210 7001469 (εσωτ. 315 & 321)

 

Το εργαστήριο μέσα από τα λόγια των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν:

 

«Στο εργαστήριο Θέατρο, Εκπαίδευση και Κοινωνία επικοινώνησα ουσιαστικά, ποιοτικά, με τον εαυτό μου, με την ομάδα, με νέα νοήματα, καινούργιες έννοιες, πολλές νέες ασκήσεις. Ήταν μία πολύ δυνατή και εμπνευστική εμπειρία και μία βαθιά πολιτική πράξη».

***

«Μέσα από τον άρτιο σχεδιασμό του Εργαστηρίου επαναπροσδιορίσαμε αξίες όπως η σταθερότητα, η παρατηρητικότητα, η συγκέντρωση, η ενσυναίσθηση, η ευγένεια αλλά και η καλοπροαίρετη αμφισβήτηση, η τόλμη να υποδεικνύεις το σφάλμα και την παρερμηνεία και βέβαια η ισορροπία ανάμεσά τους, διατηρώντας την ψυχραιμία και την αρμονική σχέση με τα παιδιά… Ο τρόπος που χειρίστηκαν οι εμψυχωτές μας την ομάδα, μου ξαναθύμισαν πόσο ζωτικής σημασίας είναι αυτή η ισορροπία στη σχέση δασκάλου-μαθητή».

***

«Με αυτό το εργαστήριο αισθάνθηκα μέρος της εκπαιδευτικής αλλαγής και άλλαξα και εγώ η ίδια! Συνεχίστε μέσα από το θέατρο να αλλάζετε τον κόσμο!»

***

«Μια συγκλονιστική εμπειρία. Ερχόμουν κάθε Παρασκευή κουβαλώντας όλη την κούραση της εβδομάδας από το σχολείο και όταν έφευγα ένιωθα τόσο ξεκούραστη και αποφορτισμένη».

***

«Ο βιωματικός χαρακτήρας του εργαστηρίου μου πρόσφερε ένα συστηματικό εργαλείο για τη δουλειά μου πέρα από την πληθώρα  βιβλίων που υπάρχουν πλέον στη σχετική βιβλιογραφία. Μου έδωσε έναν απτό τρόπο να πλοηγηθώ μέσα σε όλο αυτό το υλικό, επιλέγοντας κάθε φορά τα κατάλληλα μέσα να προσεγγίσω και να δουλέψω με τους μαθητές και τις μαθήτριές μου. Ευχαριστώ για την πολύτιμη εμπειρία…».

***

«Είμαι ευγνώμων για αυτές τις συναντήσεις. Νιώθω ότι "ψήλωσα" λιγάκι, δούλεψα με τον εαυτό μου, προβληματίστηκα για το τί εκπαίδευση προσφέρω στο δικό μου μετερίζι και πήρα εργαλεία με τα οποία θα διανθίσω τη σχέση μου με τους μαθητές μου!». 

***

«Το Εργαστήριο Θέατρο, Εκπαίδευση και Κοινωνία ήταν πέρα από τις προσδοκίες μου. Ως μαθηματικός, με το λόγο αισθανόμουν μια ανασφάλεια - ο βιωματικός χαρακτήρας του εργαστηρίου με απάλλαξε από αυτήν και ταυτόχρονα είδα πως η εκπαιδευτική μου ιδιότητα μπορεί να συνδυαστεί !»

***

«Κάτι πρωτόγνωρο και συγκλονιστικό. Έχοντας και η ίδια ως παιδί το στίγμα της δύσκολης προσαρμογής, στο Εργαστήριο Θέατρο, Εκπαίδευση και Κοινωνία είχα την ευκαιρία να κάνω κινήσεις διορθωτικές μέσα σε ένα τέλειο κλίμα».

***

«Ένα μεγάλο ευχαριστώ γι’ αυτές τις υπέροχες συναντήσεις. Η επαφή με τον τρόπο δουλειάς σας στάθηκε κομβικής σημασίας. Το μοντέλο που ακολουθήθηκε είναι πολύ λειτουργικό και ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών».

***

« […] Μέχρι που ένας φίλος μού μίλησε για το Εργαστήρι του Εθνικού. Τα υπόλοιπα είναι Ιστορία-και μάλιστα εφαρμοσμένη Ιστορία! Το Εργαστήρι Θέατρο, Εκπαίδευση και Κοινωνία ουσιαστικά μου έστησε από το μηδέν το κομμάτι της πράξης, που νοηματοδοτεί και δίνει περιεχόμενο στην όποια θεωρία, το κομμάτι εκείνο της σπουδής χωρίς το οποίο ό,τι μαθαίνουμε μένει γράμμα κενό και εκκρεμές»…

***

«Αν ο θεωρητικός στόχος του επίσημου αναλυτικού προγράμματος της Θεατρικής Αγωγής είναι «να εξοικειωθούν τα παιδιά με το σώμα τους», ή να «μάθουν να εκτίθενται», η πραγματικότητα της τάξης με τραβούσε από το μανίκι επιτακτικά: Πώς επιστρατεύεις αυτά τα μέσα, που θεωρητικά ξέρεις ποια είναι, και πώς τα αξιοποιείς; Αυτόν τον κενό χώρο ήρθε να καλύψει το Εργαστήρι, μαθαίνοντάς μας πόσο σημαντικό είναι, πέρα από τους αυτονόητους παιδαγωγικούς στόχους, να υπάρχει ένας απτός στόχος και ένας σαφής σχεδιασμός επίτευξής του, παραμένοντας ανοιχτοί στην έκπληξη και τον ενθουσιασμό».

 

 

 

 

Η δημιουργία της Εφηβικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» που  έχει ενταχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020.  

ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ What'sON

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση του περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητας μας.
Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies.