ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

    ΚΔΤΤΠΠΣ
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31

    ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ 2009/2010

    • 16.09.2009

      Το μπαρ των χαμένων ψυχών

      ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ (Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας -Σκηνή Α΄)

      Το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου και την βρετανική ομάδα Imitating the dog σε μια διεθνή συμπαραγωγή με τίτλο The Bar of Lost Souls που θα συνδυάζει τη χρήση μοντέρνων τεχνολογιών και αφηγηματικών και σωματικών τεχνικών. Η παραγωγή αυτή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Creative Collaboration Project του Βρετανικού Συμβουλίου, ενός προγράμματος που στοχεύει στην τόνωση της συνεργασίας των καλλιτεχνών από τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεγάλης Βρετανίας.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 06.10.2009

      Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.

      ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΣΚΗΝΗ Β

      Άλλοτε σε φωνάζουν Μαρία, άλλοτε Μαίρη, άλλοτε Μάρω, κι άλλοτε Μαράκι. Άλλος σε βλέπει για κυρά- Μαρία η ψιλικατζού κι άλλος για μάνα του Θεού, ή ό,τι γουστάρει ο κάθε άνθρωπος. Εσύ τι είσαι; Τα υποκοριστικά των άλλων; Τα βλέμματα των άλλων; Ή τα συμπεράσματά τους για σένα; Ακόμα και ο εαυτός σου σε βλέπει σαν λίγο καλύτερο από αυτό που είσαι. Ή ώρες ώρες, πολύ χειρότερο. Εσύ, τι είσαι πραγματικά; Μήπως μία χιλιοτρυπημένη βάρκα, ξέμπαρκη σε ένα παλιό λιμανάκι, που γράφει στο πλάι με ξεθωριασμένα γράμματα ΜΑΙΡΟΥΛΑ, και σε τραβάει φωτογραφία ο κάθε τουρίστας, για να λέει «πέρασα κι εγώ από δω» ;

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 07.10.2009

      Διψασμένοι

      ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΣΚΗΝΗ Α

      Αν μπορούσαμε να φέρουμε πίσω το χρόνο, πόσο διαφορετική θα κάναμε τη ζωή μας; Τα όνειρα της εφηβείας, οι ανησυχίες και οι αναζητήσεις της, η επανάσταση και οι ελπίδες της, όλα αυτά που τροφοδοτούν την ψυχή των νέων και χάνονται στην πορεία προς τη βίαιη ενηλικίωση, είναι δυνατόν να ζωντανέψουν ξανά, έστω και μέσα από ένα παιχνίδι του μυαλού; Στο έργο του γαλλόφωνου λιβανέζικης καταγωγής συγγραφέα Ουαζντί Μουαουάντ, ένας ιατροδικαστής ξετυλίγει–με αφορμή ένα δραματικό γεγονός- ένα κουβάρι αναμνήσεων με ανθρώπους και πράξεις που σημάδεψαν τη ζωή του. Ένα νοερό ταξίδι επιστροφής στο χθες, που θα αποδειχθεί λυτρωτικό για τον ίδιο.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 13.10.2009

      Πουθενά

      ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

      Tο ΠΟΥΘΕΝΑ είναι ένα έργο για το χώρο της θεατρικής σκηνής. Το χώρο-μηχανή που μεταβάλλεται διαρκώς και καθορίζεται από την ανθρώπινη παρουσία, για να σημαίνει αμέτρητους τόπους, ενώ έχει σχεδιαστεί για να είναι μη-τόπος.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 16.10.2009

      Τα μαγικά μαξιλάρια

      ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ - REX, ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»

      Στη χώρα του άπληστου Βασιλιά Αρπατίλαου απαγορεύονται οι ...Κυριακές, τα πάρτυ γενεθλίων, οι παιδικές χαρές, μέχρι και ο λόξυγγας! Όλοι δουλεύουν νύχτα-μέρα για να γεμίζει με διαμάντια το θησαυροφυλάκιό του Βασιλιά. Ο καταχθόνιος σύμβουλός του, Σαυρίλιος Βρισελιέ, σχεδιάζει να καταργήσει ακόμη και τα όνειρα με την καινούργια του εφεύρεση, τα «εφιαλτικά μαξιλάρια», για να δουλεύουν όλοι περισσότερο, χωρίς γκρίνιες και παράπονα. Όμως σε αυτή την απόπειρα θα βρει απέναντί του την αντίσταση των παιδιών, που με τη βοήθεια του δασκάλου τους θα προσπαθήσουν να ανατρέψουν το τρομερό σχέδιο.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 30.10.2009

      Ζορμπάς, η πραγματική ιστορία

      ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»

      Σαν να οδηγήθηκαν από το φάντασμα του Αλέξη Ζορμπά, εννιά πρόσωπα ανακαλύπτουν έναν απίθανο χώρο, όπου όλα είναι πιθανά: οι διαφορετικές ιδεολογίες συνυπάρχουν αρμονικά, τα όνειρα και οι παρορμήσεις υλοποιούνται και το αίνιγμα της ζωής αποκαλύπτεται. Η παράσταση είναι το ημερολόγιο καταστρώματος ενός περιπετειώδους ταξιδιού.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 30.10.2009

      Νερό, νεράκι και γρήγορο αλογάκι

      ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ

      Για πρώτη φορά φέτος, το Εθνικό Θέατρο συναντά τους πολύ μικρούς του φίλους στο χώρο του σχολείου τους, με μια παράσταση που απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 13.11.2009

      Το τρίτο στεφάνι του Κώστα Ταχτσή

      ΘΕΑΤΡΟ REX - ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»

      Η Ελλάδα του μεσοπολέμου, της κατοχής και του εμφυλίου περνάει μπροστά από τα μάτια μας μέσα από τις ζωές της Νίνας και της Εκάβης. Ο αγώνας τους για επιβίωση και για ένα καλύτερο αύριο, δοσμένος διεισδυτικά, με χιούμορ αλλά και σκληρότητα, αντικατοπτρίζει την ελληνική πραγματικότητα της εποχής -με τις αντιφάσεις, τη δύσκολη μοίρα της, τη γοητεία και την ομορφιά της. Ένα πολύχρωμο μωσαϊκό ανθρώπινων ψυχών αποκαλύπτεται σε αυτήν την περιπλάνηση, ενώ η κοφτερή, χυμώδης, αυθεντική γραφή του Κώστα Ταχτσή δεν χαρίζεται σε κανέναν.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 20.11.2009

      Η Βεγγέρα

      ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΣΚΗΝΗ Β

      Η «Βεγγέρα» είναι μία συνθήκη συναναστροφής. Η συναναστροφή στα ζώα (πχ. στα κουνούπια ή τα μυρμήγκια) εκδηλώνεται απολύτως φυσιολογικά. Για τα ανθρώπινα πλάσματα όμως αποτελεί ιδιόμορφη κατάσταση. Δεν είναι ακριβώς συνάντηση, ούτε συνάθροιση, ούτε συνεύρεση. Εμπεριέχει αλήθεια και άλλο τόσο ψεύδος. Παράγει ωστόσο αληθινά συναισθήματα σαν κι αυτά που θέλησε να διαχειριστεί ο Ηλίας Καπετανάκης επιμένοντας ότι δεν έγραψε ένα κωμειδύλλιο αλλά μία καθαρή κωμωδία. Αληθινά συναισθήματα μέσα σε ψεύτικα ενδύματα. Πού οδηγεί αυτή η αντίφαση;

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 05.12.2009

      Παραστάσεις Καραγκιόζη

      ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ - REX, ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»

      Ο γνωστός Καραγκιοζοπαίχτης Άθως Δανέλλης με την πλούσια δραστηριότητα και τις πρωτότυπες ιδέες που κρατά ζωντανή την παράδοση του θεάτρου σκιών παρουσιάζει παλιά κλασικά αλλά και νέα έργα του Θεάτρου Σκιών ταξιδεύοντας μικρούς και μεγάλους στο μαγικό κόσμο του Καραγκιόζη.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 09.12.2009

      GUNS! GUNS! GUNS!

      ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΣΚΗΝΗ Α

      Όλοι αυτοί οι πυροβολισμοί που ακούγονται σποραδικά στις πόλεις-αδιάφορο από ποιους- μοιάζουν να είναι οι πράξεις ενός νέου πολέμου, που λειτουργεί ως υποκατάστατο ενός μεγάλου πολέμου που δεν γίνεται πια. Αφού ο κόσμος παίρνει έναν παραληρηματικό δρόμο, εμείς πρέπει να υιοθετήσουμε μια παραληρηματική οπτική. Η παράσταση GUNS! GUNS! GUNS! είναι μια τοπογραφία αυτού του παραληρήματος.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 19.12.2009

      Ο θείος Βάνιας

      ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

      Ο συνταξιούχος καθηγητής Σερεμπριακώφ και η νεαρή γυναίκα του Ελένα καταφτάνουν στο απομακρυσμένο υποστατικό τους στη ρωσική επαρχία, το οποίο συντηρούν η Σόνια – κόρη του καθηγητή από τον πρώτο του γάμο – και ο θείος της, Βάνιας. Η παρουσία τους αναστατώνει τη ζωή των ανθρώπων του κτήματος, διαταράσσει τις ισορροπίες και φέρνει στην επιφάνεια χαμένα όνειρα και ανεκπλήρωτους πόθους. Η φθορά της καθημερινότητας, η πλήξη, τα λάθη, οι δικαιολογίες, ένας υποδόριος ερωτισμός και μια σχεδόν σουρεαλιστική αντιμετώπιση της πραγματικότητας χαρακτηρίζουν τη ζωή των ηρώων, που βλέπουν τον κόσμο γύρω τους να αλλάζει αναπόφευκτα.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 15.01.2010

      Μαρά / Σαντ

      ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»

      Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά τη Γαλλική επανάσταση, ο Μαρκήσιος ντε Σαντ, έγκλειστος στο άσυλο του Σαραντόν, εφαρμόζει τη μέθοδο της δραματοθεραπείας, σκηνοθετώντας την ιστορία της δολοφονίας του πρωταγωνιστή της επανάστασης, Ζαν Πωλ Μαρά, με «ηθοποιούς» τους ίδιους τους τρόφιμους του ασύλου. Βήμα-βήμα, καθώς εξελίσσονται στη «σκηνή» τα γεγονότα που οδήγησαν στη δολοφονία του Μαρά, τα όρια ανάμεσα στην παράσταση και την πραγματικότητα γίνονται δυσδιάκριτα και το έργο μετατρέπεται σε ένα αιχμηρό και επίκαιρο σχόλιο για την επανάσταση και τη σύγκρουση της ατομικής ελευθερίας με το ιστορικό και κοινωνικό καθήκον.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 22.01.2010

      Δον Ζουάν

      ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

      Έχοντας μόλις εγκαταλείψει μία ακόμη από τις ερωμένες του, ο Δον Ζουάν συνεχίζει να προκαλεί τον συντηρητικό περίγυρό του, αμφισβητώντας καθιερωμένους θεσμούς και παραβιάζοντας κοινωνικά ταμπού. Με την ακαταμάχητη γοητεία του και το κοφτερό, ασυμβίβαστο πνεύμα του, ξεπερνά κάθε εμπόδιο, εκθέτει τους εχθρούς του και κλονίζει την παραδοσιακή ηθική. Σε μια επίδειξη υψηλής αυτοπεποίθησης θα επιχειρήσει να προκαλέσει ακόμη και τον Θεό. Θα καταφέρει να ξεφύγει αλώβητος και απ’ αυτήν την αναμέτρηση;

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 12.02.2010

      Recycle

      ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΣΚΗΝΗ Α

      Κάτι που υποτίθεται ότι είναι άνθρωπος μιλάει κάτι που υποτίθεται ότι είναι γλώσσα και αφηγείται μια κατά τα άλλα τραγική ιστορία γεμάτη ιδανικά, τιμή, αξίες, πιστεύω, αίμα, διεκδικήσεις ζωτικών χώρων, δημιουργίες πολιτισμών, αστρικές συγκρούσεις, πλανητικές συρράξεις, μα και τρυφερότητα, αθώες παιδικές φωνές και πάνω απ’ όλα αγάπη. Τα κατά τα άλλα συμπαθητικά αυτά πλάσματα αγαπούν να σχηματίζουν ομάδες, παρέες, συλλόγους, συναθροίσεις, παρατάξεις, συνδικάτα, λέσχες, συγκεντρώσεις, σωματεία, έθνη, κράτη, αυτοκρατορίες, πολυεθνικές εταιρείες και γαλαξιακές συμμαχίες, απομυζώντας τους φυσικούς πόρους του περιβάλλοντός τους και τους ψυχικούς πόρους της ίδιας τους της ύπαρξης.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 12.02.2010

      Ερρίκος Εδουάρδος Ριχάρδος

      ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΣΚΗΝΗ Β

      Τρεις βασιλείς στο θρόνο της Αγγλίας σε μια εποχή εμφύλιου σπαραγμού γνωστού και ως «Πολέμου των δύο Ρόδων. Δολοπλοκίες, ψέματα και στυγερές δολοφονίες, γυναίκες πολεμόχαρες, αδίστακτοι, ελέω ονόματος, ηγεμόνες, ανίκανοι και λάγνοι. Καμία υπόσχεση δεν κρατάει πολύ, κανένας όρκος δεν είναι ιερός. Οι ηθικοί φραγμοί κι όλα τα αντερείσματα που έχει στήσει ο κοινωνικός βίος έχουν παρασυρθεί από το πάθος για εξουσία ή την απόκτηση κάποιων εκταρίων μιας κομητείας. Το τέλος της συνείδησης. Δε μας θυμίζουν τίποτα όλα αυτά. Άλλωστε τότε υπήρχε Φεουδαρχία και τώρα υπάρχει Δημοκρατία.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 19.02.2010

      Η κυρία από τη θάλασσα

      ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

      Η Ελίντα, παγιδευμένη σε ένα γάμο χωρίς έρωτα με το γιατρό Βάνγκελ, μοιάζει κλεισμένη στον εαυτό της και έλκεται ακατανίκητα από τη θάλασσα. Η εμφάνιση ενός μυστηριώδους ξένου από το παρελθόν, με τον οποίο τη δένει ένα τρομερό μυστικό, αφυπνίζει τον ανεκπλήρωτο πόθο της και φέρνει σε σύγκρουση την επιθυμία της για ελευθερία με το κοινωνικό της καθήκον. Όλα τα χαρακτηριστικά της μοναδικής γραφής του μεγάλου Νορβηγού ρεαλιστή συγκεντρώνονται σ’ αυτό το κείμενο: διεξοδική ανάλυση της ψυχής και της σκέψης των ηρώων, επιβλητική ατμόσφαιρα, διαχρονικά ερωτήματα για τις ανθρώπινες σχέσεις.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 18.04.2010

      Λεόντιος και Λένα

      ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»

      Ο πρίγκιπας Λεόντιος πλήττει. «Τόσο νέος μέσα σ’ έναν τόσο γερασμένο κόσμο», ο Λεόντιος νιώθει άδειος, χωρίς καμιά χαρά. Ο βασιλιάς πατέρας του επιμένει να τον παντρέψει με μια πριγκίπισσα, που ο Λεόντιος δεν έχει δει ποτέ, τη Λένα. Ο πρίγκιπας οργανώνει τη φυγή του και με τη βοήθεια του ακόλουθού του, Βαλέριου, ξεκινά μια περιπλάνηση μακριά από το βασίλειό του. Στην Ιταλία, ο Λεόντιος συναντά και ερωτεύεται μια «άλλη» κοπέλα. Ο γάμος μοιάζει αναπόφευκτος.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 18.04.2010

      Τίτος Ανδρόνικος

      ΘΕΑΤΡΟ REX - ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»

      Ο στρατηγός Τίτος Ανδρόνικος επιστρέφει θριαμβευτής στη Ρώμη, μετά την εκστρατεία του ενάντια στους Γότθους. Ανάμεσα στα λάφυρά του είναι και η βασίλισσα των ηττημένων, Ταμόρα. Όταν ο Τίτος αποφασίζει να θυσιάσει έναν από τους γιους της για να εκδικηθεί το θάνατο των δικών του παιδιών, ένας ατέλειωτος κύκλος βίας παίρνει φωτιά. Η δίψα για εκδίκηση και η διαστροφή της εξουσίας ενεργοποιούν τα πιο ακραία ανθρώπινα ένστικτα, χωρίς καμία αναστολή. Η ανθρώπινη σκληρότητα δεν γνωρίζει κανένα όριο.

      Περισσότερες πληροφορίες
    • 06.05.2010

      Phobia: ένα θέαμα

      ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ - ΣΚΗΝΗ Β

      Φοβία: από το γεγονός στην θεαματοποίησή του. Η πρόκληση και η χρήση του φόβου σαν μέσο χειραγώγησης. Ενορχηστρωμένος πανικός σε αυξανόμενες δόσεις. Μόνος μέσα σε μια εικονική πραγματικότητα. Ισχυρή. Στην παράσταση θα ζωντανέψει μία μικρογραφία κοινωνίας, όπως η δική μας, που επιδιώκει τον απόλυτο έλεγχο και χειρισμό των πάντων, χρησιμοποιώντας δύο βασικά μέσα: το φόβο και το θέαμα.

      Περισσότερες πληροφορίες